Methodological procedure to imply to the professionals of technical specialties and university careers in the evaluation of the process of formation of their professional abilities assuming a focus of competitions
PDF (Español (España))

Keywords

Methodological procedure
professional in formation
professional ability
evaluation and indicators.

How to Cite

Cruz, M. A., & Del Cerro, J. (2012). Methodological procedure to imply to the professionals of technical specialties and university careers in the evaluation of the process of formation of their professional abilities assuming a focus of competitions. Praxis, 8(1), 93–105. https://doi.org/10.21676/23897856.36

Abstract

The work shows a methodological procedure that allows to imply the professionals in process of formation of technical specialties and university careers in the evaluation of the process of formation of its professional abilities assuming for it a focus of competitions. For he/she intends a system of indicators with their corresponding scales of valuation that allow to end up dominating the level that the students reach in the formation of the same ones; as well as, the regulation of the one referred process with effectiveness, without ignoring the affective of the personality and the educational of the process.
https://doi.org/10.21676/23897856.36
PDF (Español (España))

References

Arguelles, A. (2006). Competencias laborales y educación basada en competencias. México: Editorial Lemusa.

Cruz, M. (1999). Consideraciones Psicopedagógicas para la formación del sistema de habilidades profesionales para la especialidad Construcción Civil. -- La Habana: Congreso Pedagogía 99.

Cruz, M. (2003). Metodología para mejorar en nivel de formación de habilidades profesionales del Constructor Civil con enfoque de competencias. Tesis presentada en Opción de Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas.

Fuentes, H. (1999). Consideraciones sobre la didáctica de la Educación Superior. UO-CEDINPRO. Santa Fé de Bogotá: Serie Educación para Educadores.

Fuentes, H. (1999). Didáctica de la Educación Superior. Soporte Magnético. Santiago de Cuba: CEES. Manuel F Gran. Universidad de Oriente.

Maestría en Ciencias de la Educación (2007). Mención en Educación Técnica y Profesional. Módulo III. Tercera y Cuarta Parte.

Márquez, A. (2005). Habilidades Proposiciones para su evaluación. - - Santiago de Cuba: CDIP Universidad Pedagógica “Frank País.

Downloads

Download data is not yet available.