Educación en tiempos de crisis sanitaria: pandemia y educación
PDF (Español (España))
XML (Español (España))

How to Cite

Gutierrez-Moreno, A. (2020). Educación en tiempos de crisis sanitaria: pandemia y educación. Praxis, 16(1), 7–10. https://doi.org/10.21676/23897856.3040
https://doi.org/10.21676/23897856.3040
PDF (Español (España))
XML (Español (España))

References

Bourdieu, P. y Passeron, J. (1977). La reproducción. Elementos para una teoría del sistema de enseñanza. Barcelona: Laia.

Braslavsky, B. (2006). Diez factores para una Educación de Calidad para Todos en el Siglo XXI. Riece 4(2), 84-101.

Brynjolfsson, E. y McAfee, A. (2014). The Second Machine Age. Work, progress, and Prospecty in a Time of Brilliant Technologies. New York-London: Norton & Company.

Guterres, A. (2020). Solidaridad contra el odio propagado por el coronavirus. Recuperado de https://www.un.org/es/coronavirus

Gutierrez, A. (2007). El valor de la calidad de la educación. En R. Posada (Presidente), II Congreso Nacional por una Educación de Calidad, Colombia-Santa Marta.

Harari, Y. (15 de marzo de 2020). In the Battle Against Coronavirus, Humanity Lacks Leadership. Time. Recuperado de https://time.com/5803225/yuval-noah-harari-coronavirus-humanity-leadership/

Kaneda, T. y Greenbaum, Ch. (2020). How Demographic Changes Make Us More Vulnerable to Pandemics Like the Coronavirus. Recuperado de https://www.prb.org

OMS (2020). Alocución de apertura del Director General de la OMS en la rueda de prensa sobre la COVID-19 celebrada el 11 de marzo de 2020. https://www.who.int/es/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020

ONU (2015). Agenda 2030 sobre desarrollo sostenible. Recuperado de https:un.org/susteinabledevelopment

ONU (2019). Acabar la pobreza. Recuperado de https://www.un.org/es/sections/issues-depth/poverty/index.html

ONU (2020). La enfermedad del coronavirus, una emergencia de salud mundial. Recuperado de https://www.un.org/es/coronavirus

Parsons, T. (1985). La clase como sistema social: Algunas de sus funciones en la sociedad americana. En A. Grass (Ed.), Sociología de la educación. Textos fundamentales (pp. 53-78). Madrid: Narcea.

Piketty, T. (2018). La economía de las desigualdades. España: Anagrama.

Piketty, T. (2019). Capital e ideología. Barcelona: Deusto.

PNUD (2020). COVID-19: la pandemia. Recuperado de https://www.undp.org/content/undp/es/home/coronavirus.html

Schwab, K. (2015). The Fourth Industrial Revolution. What It Mean and How to Respond. Recuperado de https://www.foreignaffairs.com

Schwartz, P. (2003). Inevitable surprises: Thinking ahead in a time of turbulence. New York: Gotham Books.

Sen, A. (1997). Human capital and human capability. World Development, 25(12), 1959-1961. Recuperado de http://www.sciencedirect.com

Sen, A. (2000). El desarrollo como libertad. Gaceta Ecológica, (55), 14-20.

Sen, A. (2002) Basic education and human security. Recuperado de www.humansecuritychs.org/activities/outreach/Kolkata.pdf

Stiglitz, J. y Greenwald, B. (2014). Creating a Learning Society: A New Approach to Growth, Development, and Social Progress. New York: Columbia University Press.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2020 Praxis

Downloads

Download data is not yet available.