Strategies business of the unit providing services of virtual training – Unipanamericana compensar.
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))

Keywords

Technology
education
learning
virtual
Mic Mac.

How to Cite

Cardona Bedoya, J. M., & Vaca González, Y. C. (2014). Strategies business of the unit providing services of virtual training – Unipanamericana compensar. Praxis, 10(1), 48–59. https://doi.org/10.21676/23897856.1358

Abstract

This article presents the results of processes thesis of "Master in Management and Marketing Management and Global New Markets" for the University Camilo José Cela. The data collection is done through an exploratory research and the study of business unit Unit Providing Services of Virtual Training Unipanamericana - Compensate. Considering secondary sources we identified: 1 The most important in the world and in Colombia at the level of new technologies, 2 The development trends of the array Mic Mac establishes the relationship between trends and portfolio of the business unit. And 3 Identify the growth of applications and the impact of E-learning. The collection and analysis of information on the qualitative method developed through interviews, aiming to identify trends that impact the marketing plan. In the analysis were found four trends that impact the line of business: The joint educational levels, The new educational experiences, Changes in learning models and Strengthening education systems. These trends were explored in an evaluative context, to identify new technologies that are necessary for professional development. 
https://doi.org/10.21676/23897856.1358
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))

References

Arnau, J. (1996). Métodos y técnicas avanzadas de análisis de datos en ciencias del comportamiento. Barcelona – España. Edicions Universitat Barcelona.

Brailovsky, C., & Centeno, A. (2012) Algunas Tendencias Actuales en Educación Médica. Revista de Docencia Universitaria REDU, 23-33.

Cabero J. (2012). Tendencias para el aprendizaje digital: de los contenidos cerrados al diseño de materiales centrados en las actividades. El proyecto Dipro. Revista de la Educación a Distancia RED, Número (32), 2-28.

Caivano, R., &Villoría, L. (2009). Aplicaciones Web 2.0. Editorial Eduvim.

Cardona J. & Vaca, Y. (2013). Plan de marketing unidad de negocio de Compensar – Unipanamericana, “Prestar servicios de formación virtual”. Tesis de Maestría. Universidad Camilo José Cela. Madrid - España.

Cobo, C. & Moravec, J. (2011). Aprendizaje Invisible. Hacia una nueva ecología de la educación. España.

Gallego, D., & Brazuelo, F. (2011). Mobile learning. Los dispositivos móviles como recurso educativo. Editorial MAD. España.

Horizon Report. (2013). Edición Sobre Educación Superior 2013, 1–50.

Rivera, P., Sánchez, P., Arango, E., Jaramillo, A., & Valencia, A. (2013). Percepciones de los estudiantes universitarios frente al aprendizaje por medio de dispositivos móviles. Revista Educación y Desarrollo – Universidad Militar, volumen (7), 152 – 165.

Tinker, R. (2013). Deeply Digital: Teaching and Learning/Enseñanza y aprendizaje profundamente digitales. Revista de Ingeniería – Universidad de los Andes, volumen (39), 53 – 58.

Downloads

Download data is not yet available.